söndag 21 juni 2015

Midsommar

Midsommar och trädgårdsexplosion, helt fantastiskt vad det växer i trädgården i år
 undrar lite om det är det kallare vädret som gjort allt så frodigt, just nu är det knoppar på alla rosor
 även de nya som jag planterat i år är det knopp på , och väntan är olidlig
 på att få se dom första nya rosorna slå ut, det som är märkligt i år  fast det är så fuktigt,
 är att det inte finns så  många mördarsniglar , nu har jag ju  vattnat med nematoder förra året
 och lagt ut snigelmedel tidigt i våras så det kan ju vara därför  men det är ovanligt att funkiorna inte har några hål i bladen, på bilden till höger växer en liten rosa ros som stod här när jag flyttade in den är väldigt vacker och jag vet inte namnet på ,nedan den mer skuggtåliga rabatten med strutbräken i förgrunden.










 Här till vänster slingrar sig en klätterhortensia som jag planterade för ca
3 år sedan men den har aldrig blommat så nu hoppas jag att detta ska ske i år men det kan var allt för mycket skugga där den växer under 2 jätte körsbärsträd.

på högra bilden  finns funkia och bondpion där växer också en clematis som jag inte har namnet på



Inga kommentarer: